מערכת שעות

מערכת שעות תשע"ז 2017-2018 "סולו פלמנקו"

***מידע אודות סוגי השיעורים השונים מפורט מתחת למערכת השעות ***

סניף חיפה

** לכל השיעורים עם האביזרים יש להצטייד ולהגיע עם האביזר המתאים לשיעור.

* לקבוצות אלו- ליווי של גיטרה ושירה אחת לחודש.

שיעורים פרטיים עם ענבל בחיפה ובגדעונה יתקיימו לפי תיאום מראש.




הלית מניב - סטודיו פרטי בקריית טבעון

שיעורים פרטיים וזוגיים


יום רביעייום שישי
9:00-12:00
שיעורים פרטיים וזוגיים
הלית מניב
9:00-12:00
שיעורים פרטיים וזוגיים
הלית מניב



* אחת לשבועיים
16:00-18:00
שיעורים פרטיים וזוגיים
הלית מניב




סניף קריית חיים

 רחוב גורדוניה 1 חיפה

 (בווייז אפשר גם לרשום מרכז שיקום וספורט אילן, חיפה)

יום שלישי
19:30-18:45
מתחילות בסיס
טנגוס
שוהם ברמן
18:50-20:05
ממשיכות
פארוקה
שוהם ברמן
20:10-21:25
מתקדמות
סוליאה
שוהם ברמן             



שיעור כוריאוגרפיה לרמות השונות

שיעור המתמקד ב-palo (סגנון) ספציפי בתוך הפלמנקו. השיעור משלב בתוכו עבודה על אלמנטים שונים של טכניקת הריקוד (עבודת גוף, עבודת רגליים וקצב), כשלאורך השנה נבנית כוריאוגראפיה המותאמת לpalo ולרמת השיעור. השיעור מלווה בקטעי מוזיקה שונים של הPalo, המאפשרים היכרות איתו ותרגול של הcompás (המקצב), לצד עבודת עומק על ריקוד ספציפי איתו ניתן גם להופיע במופע הסיום של ביה"ס בתום שנת הפעילות.

שיעור קסטניאטות / סבייאנס

הקסטניאטות הן כלי נגינה פופולארי במחול הקלאסי-הספרדי ובפלמנקו. בשיעור זה נתמקד בלמידת טכניקת הנגינה בקסטניאטות, דגש על קצב, קואורדינציה בשילוב יציבה נכונה ותנועה. במהלך השיעורים נלמד גם כוריאוגרפיה בסיסית על מקצב פנדנגו דה הולאבה בשילוב קסטניאטות.

בחצי השני של השיעור נתמקד בלימוד סבייאנס – מחול עם ספרדי מהעיר סביליה הנרקד בזוגות. זהו ריקוד שמח, הנרקד במועדונים, בפסטיבלים, בשמחות משפחתיות וברחובות אנדלוסייה. הסבייאנס נכנס לרפרטואר הפלמנקו ונהוג לפתוח איתו מופעי טבלאו אינטימיים.

שיעור טכניקה 

שיעור שמטרתו חיזוק ותרגול של האלמנטים השונים בריקוד הפלמנקו, מתוך הבנה ששליטה בטכניקה של הריקוד ובcompás (המקצב) תאפשר ביצוע מהנה וחופשי יותר של הריקוד והכוריאוגרפיה. במהלך השיעור נלמד ונתרגל שילובים שונים של עבודת הגוף (marquajes וסיבובים), נחזק ונבסס את טכניקת הרגליים (zapateados) ונתנסה במהירויות ובמקצבים שונים של compás 12.

Bulería por fiesta

הבולרייה (Bulería) היא אחד הסגנונות (palos) הנפוצים ביותר פלמנקו, בו באה לידי ביטוי בצורה החזקה ביותר יכולת האילתור של הרקדנ/ית, הבנתו את השירה (cante) ושליטתו בcompás (מקצב). זהו ריקוד שבאופן מסורתי נרקד למוזיקה חיה ובתוך מעגל ה"מחזיק" ותומך ברקדנ/ית עם מחיאות כף (compás) וקריאות עידוד (jaleo). מעגל ה- Bulería por fiestaהוא מיצוי של מהות הפלמנקו – אמנות חיה הנוצרת ברגע מתוך האינטראקציה בין השירה, הגיטרה והריקוד והיא אינה דורשת שליטה גבוהה בטכניקה.

בביה"ס "סולו פלמנקו" מתקיימים שני סוגי שיעורים של ה- Bulería por fiesta:
  • Bulería por fiesta עם הזמרת יעל הורביץ- שיעור שהוא למעשה מעגל בולרייה לכל דבר. השיעור מאפשר לכל תלמיד/ה התנסות אישית בריקוד בתוך המעגל, ותרגול מתמיד של הקשבה לשירה, לגיטרה ושמירה של הקצב. גם ההשתתפות במעגל היא חלק בלתי נפרד מהמיומנויות של רקדן/ית הפלמנקו ולכן זהו שיעור המאפשר למידה בכל הרמות (התנסות בריקוד, שמירה על הקצב, הבנה והיכרות של השירה). מאחר וכל אחד/ת רוקד/ת לבד השיעור מתאים לכל מי שהתנסתה כבר בקומפאס של 12 ואין צורך בהשתתפות קודמת במפגשים אלה כדי להצטרף. המפגשים מתקיימים 6 פעמים בשנה בתאריכים שנקבעו מראש ובליווי גיטרה. המפגשים מיועדים גם למי שאינו תלמיד "סולו פלמנקו".
  • תרגול Bulería por fiesta- שיעורים שנועדו לתת בסיס והכנה לעבודה עם המוזיקה החיה בתוך מעגל הבולרייה. השיעור ניתן כחלק משיעור טכניקה ובו נלמד ונתרגל חומרים שונים המרכיבים "פטאיטה" פור בולרייה (מרקחס, רמטס, ימאדות). 

שיעורי שירה לרקדנים/יות

שיעורים עם הזמרת יעל הורביץ שמטרתם לאפשר לרוקדות/ים היכרות עם הבסיס העמוק של הריקוד בפלמנקו – ה-cante (השירה). אין צורך בידע קודם או בטכניקה של שירה אלא בעיקר רצון להעמיק את הידע וההבנה של הריקוד ואיך הוא "מתחבר" על גבי המוזיקה.


קצב, מקצב וסוניקטה

שיעור שמתמקד במרכיב הקצבי של ריקוד הפלמנקו. לאורך השנה נסביר מושגים ויסודות של תורת הקצב (ritmo), ניישם אותם על הבנת המקצב בפלמנקו (compás) ובעיקר – על האופן בו הרקדן יוצר ומשחק בתוכם (soniquete). במהלך השיעורים נשתמש באלמנטים שונים מתוך הריקוד כדי לתרגל וליצור סוניקטס שונים - מחיאות כף, נקישות אצבעות, טפיחות, רקיעות - ונתרגל הן את תפקיד הרקדן/נית והן את תפקיד הפאלמרו/ה. את השיעורים נקדיש לשני סגנונות עיקריים שעובדים בעיקר על אילתור ומשחקי סוניקטה ומהווים אבטיפוס לשתי משפחות של מקצבים- טאנגוס (מקצב מרובע) ובולרייה (מקצבי 12).